Sobota z cytatami (odc.198)

października 28, 2017


Przed wami kolejna dawka sobotnich cytatów.
Dzisiaj m.in. cytat z dramatu, w którym zagrała Kate Winslet „Zakochany bez pamięci” francuskiego dzieła „Moja noc u Maud” oraz filmu Alejandro González InárrituAmores perros


Zaćmienie (1962, reż. Michelangelo Antonioni)
Dlaczego zadajemy tak wiele pytań? Dwoje ludzi nie powinno znać się zbyt dobrze, jeśli chcą się w sobie zakochać. Ale, wówczas, może wcale nie powinni się zakochiwać.

Moja noc u Maud (1969, reż. Eric Rohmer)
Religia przyczynia się do miłości, ale miłość też przyczynia się do religii.

Basquiat – Taniec ze śmierci (1996, reż. Julian Schnabel)
On mówi, że jest zazdrosny o księżyc i słońce, bo ty na nie patrzysz. Zazdrosny o słońce, ponieważ ono ciebie odgrzewa, że ja cię czuje, nawet kiedy cię nie dotykam. Kocham cię, nawet kiedy cię nie kocham.

Amores perros (2000, reż. Alejandro González Inárritu)
Ty, i twoje plany. Wiesz, co mawiała moja babka? Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga... opowiedz mu o swoich planach.

Adaptacja (2002, reż. Spike Jonze)
Jest zbyt wiele pomysłów, rzeczy i osób. Zbyt wiele dróg, aby nimi pójść. Zaczynałem wierzyć w sens bezgranicznego troszczenia się o coś, który sprowadza świat do bardziej ogarnianego rozmiaru.

Zakochany bez pamięci (2004, reż. Michel Gondry)
Nic mi nie mów, Joel. Jestem jak otwarta księga. Opowiem Ci wszystko, z każdym wstydliwym detalem.

Labirynt fauna (2006, reż. Guillermo del Toro)
Robisz się starsza, i dostrzegasz, że życie nie przypomina baśni. Świat jest okrutnym miejscem. I dowiesz się tego nawet, jeśli to bolesne.

500 dni miłości (2009, reż. Marc Webb)
Następnym razem, gdy obejrzysz się za siebie, naprawdę myślę, że musisz spojrzeć ponownie.

Zwierzęta nocy (2016, reż. Tom Ford)
Czasem może nie jest najlepszym pomysłem tak bardzo coś zmieniać cichaczem.

Ghost in the Shell (2017, reż. Rupert Sanders)
Chwytamy się wspomnień, jakby nas definiowały, gdy one wcale tego nie robią. To, co robimy to nas definiuje.


tłumaczenie: Agata
Zobacz poprzednie odcinki


You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images